Згідно із Законом

No 891-IX від 15.09.2020; в редакції Закону No 1349-IX від 19.03.2021 - вводиться в дію з 14.07.2021 зміни до Закону України “Про споживче кредитування” представники колекторської компанії можуть:

  • проводити особисті зустрічі з боржником у будні несвяткові дні лише з 9 до 19 години за умови, що боржник не заперечує проти такої зустрічі та попередньо дав на неї згоду;

  • надсилати текстові, голосові та інші повідомлення колектор може лише через засоби телекомунікації, без залучення працівників, шляхом використання програмного забезпечення;

  • під час першої взаємодії з боржником колектор зобов’язаний повідомити свої ім’я та прізвище, номер телефону та адресу для листування, а також розмір заборгованості;

  • на вимогу він має впродовж п’яти робочих днів надати боржникові документи, що підтверджують борг з детальним розрахунком заборгованості особисто або надіслати листом;

  • до отримання таких підтвердних документів колекторська компанія не має права взаємодіяти із боржником та його близькими вдруге;

  • кожне спілкування з боржником колектор має фіксувати за допомогою відео- та/або звукозаписувального засобу, попередивши про запис боржника та отримавши від нього згоду на таке фіксування.

Запис колекторська компанія має зберігати три роки.

Якщо вам складно прийняти рішення і потрібна он-лайн допомога адвоката, телефонуйте:

За законом

колектору забороняється:

  • взаємодіяти із боржником та його близькими більше двох разів на добу, крім випадків за власною ініціативою боржника;

  •  використовувати функцію автоматичного додзвону протягом більше 30 хвилин на добу;

  •  використовувати на конвертах або повідомленнях зображення, що можуть бути сприйняті як погроза, використовувати написи “виконавчий документ”, “рішення про стягнення”, “повідомлення про виселення” тощо;

  •  будь-яким чином повідомляти третіх осіб про заборгованість боржника вимагати від близьких осіб, роботодавця тощо, прийняти на себе зобов’язання за боргом;

  •  обробляти особисту інформацію боржника стосовно його графіка роботи, поїздок, місця та часу відпочинку, інформації з соцмереж, стану здоров’я, політичних та релігійних переконань, фото та відео з зображенням боржника та його близьких;

  •  вводити боржника в оману щодо розміру, характеру та підстав заборгованості, а також наслідків, що настануть для боржника та його близьких, у разі невиконання умов кредитного договору;

  •  вчиняти дії, що завдають шкоду репутації боржника взаємодіяти з недієздатною особою або особою, що обмежена в дієздатності, особою, що перебуває на стаціонарному лікуванні, з інвалідністю I групи, з неповнолітньою дитиною.

Якщо колекторська компанія, або фінустанова з якою вона співпрацює порушує ці норми, Нацбанк має право застосувати до них заходи впливу.

Якщо вам складно прийняти рішення і потрібна консультація юриста: