Чи має право Вам звонити колектор. Як захистити себе від порушень з боку кредитодавця чи колекторської компанії у сфері законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг


Згідно Закону № 891-IX від 15.09.2020 в редакції Закону №1349-IX від 19.03.2021 з 14.07.2021 вводяться в дію зміни до Закону України “Про споживче кредитування”.
Починаючи з 14.07.2021 державне регулювання та нагляд у сфері споживчого кредитування здійснює Національний банк України, що передбачено статтею 5 Закону України “Про споживче кредитування”.

Що це означає?

Якщо вам складно прийняти рішення і потрібна он-лайн допомога адвоката, телефонуйте:

Національний банк України у сфері споживчого кредитування здійснює нагляд за додержанням кредитодавцями, новими кредиторами, колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки).

Тепер, якщо Ваші права порушено, не обов’язково звертатись до суду з позовом. Потерпіла сторона може написати скаргу до Національного банку України. До скарги бажано додати докази порушень у вигляді довідок, аудіо записів розмов із колекторськими службами, скріншотів повідомлень із вашого телефону та інші докази.

За результатами звернення Національний банк України перевіряє викладені споживачами факти порушення та відповідно до законодавства приймає рішення за результатами розгляду звернень і у межах компетенції вживає заходів, спрямованих на припинення виявлених порушень прав споживачів, поновлення порушених прав споживачів, встановлення та усунення причин таких порушень, встановлення посадових осіб, відповідальних за виявлені порушення.

Треба знати, що взаємодія кредитодавця, нового кредитора, колекторської компанії із споживачем, його близькими особами повинна відбуватись лише тоді, коли це передбачено договором про споживчий кредит та якщо надано згоду на таку взаємодію, при врегулюванні простроченої заборгованості.

Тому, якщо до Вас надходять звінки з приводу погашення заборгованості по договору і ви не давали згоду на таку взаємодію, це буде порушенням закону і Ви можете оскаржувати такі дії до Нацбанку України.

Нагадаю, кредитодавець, новий кредитор, кредитний посередник та колекторська компанія несуть відповідальність за порушення прав споживачів у сфері захисту персональних даних згідно із законом.

Взаємодія кредитодавця, нового кредитора, колекторської компанії із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами, взаємодія з якими передбачена договором про споживчий кредит та які надали згоду на таку взаємодію, при врегулюванні простроченої заборгованості може здійснюватися виключно шляхом:

  1.  Безпосередньої взаємодії (телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі). Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години за умови, що особа, з якою здійснюється взаємодія, не заперечує проти проведення з нею зустрічі та попередньо надала згоду на особисту зустріч під час телефонної розмови або окрему письмову згоду на це. Місце і час зустрічі підлягають обов’язковому попередньому узгодженню;

  2. Надсилання текстових, голосових та інших повідомлень через засоби телекомунікації, у тому числі без залучення працівника кредитодавця, нового кредитора або колекторської компанії, шляхом використання програмного забезпечення або технологій;

  3. Надсилання поштових відправлень із позначкою “Вручити особисто” за місцем проживання чи перебування, або за місцем роботи фізичної особи.

Кредитодавець, новий кредитор має право залучати до врегулювання простроченої заборгованості виключно колекторську компанію, включену до реєстру колекторських компаній, шляхом укладення відповідного договору.

Якщо вам складно прийняти рішення і потрібна консультація юриста:
Яка у вас реакція?
0Вподобати