Як обміняти або відмовитись від придбаного непродовольчого товару?

Якщо товар належної якості не задовольнив споживача за формою,
габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним
використаний за призначенням, – споживач чи покупець може обміняти такий товар
на аналогічний у продавця, якщо споживач звернувся до продавця протягом 14
днів після купівлі.

Необхідно пам’ятати:

Якщо вам складно прийняти рішення і потрібна он-лайн допомога адвоката, телефонуйте:

Що в цьому випадку обмін товару належної якості відбудеться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий
споживачу разом з проданим товаром.

Це передбачено пунктом 26 Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 №104.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач
має право на один з наступних варіантів:

  1. Придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним
    перерахуванням вартості

  2. Розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару

  3. Здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

Другий випадок, коли придбаний непродовольчий товар неналежної якості,
а також, якщо товар вже був у використанні.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару бувшого у використанні, споживач, в порядку та у строки встановлені законодавством, має право вимагати:

  1. Пропорційного зменшення ціни;

  2. Безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

  3. Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Вимоги споживача пред’являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за
місцезнаходженням споживача.

При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару, вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається з доставкою товар аналогічної марки або моделі, артикулу, модифікації, незалежно від моделі.

Для цього продавець, виробник або підприємство, що задовольняє вимоги
споживача, зобов’язані створювати чи мати обмінний фонд товарів.

Перелік таких
товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної
марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк, який становить чотирнадцять днів, споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.

Що робити для того, щоб продавець повернув Вам гроші, якщо ви образились через неналежну якість товару.

Якщо товар був у використанні, споживач повинен наполягати на
проведенні за рахунок продавця експертизи, щоб встановити, що виявлені недоліки товару є істотними або має місце фальсифікація товару.

Споживач має право брати
участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

Якщо продавець відмовиться від проведення експертизи, то споживач може провести її за свій рахунок, а витрати за оплату експертизи будуть йому компенсовані в судовому порядку.

Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після
передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним установлених правил
використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги
споживача не підлягають задоволенню, тоді споживач зобов’язаний відшкодувати
продавцю витрати на проведення експертизи.

Cпоживач, продавець мають право на
оскарження висновків експертизи в судовому порядку.

Це передбачено пунктом 30
Правил роздрібної торгівлі непрдовольчими товарами, затвердженими наказом
Міністерства економіки України від 19.04.2007 №104.

Якщо буде підтверджено, що виявлені недоліки товару є істотними або має
місце фальсифікація товару, тоді споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 

  1. Розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

  2. Заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у
    продавця чи виробника.

Якщо право споживача порушено, споживач має право на відшкодування
моральної шкоди.

Розмір моральної шкоди необхідно доводити доказами.

Це може бути розрахунок розміру моральної шкоди, докази моральних страждань та хвилювань, які переніс споживач та ін.

Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

Якщо вам складно прийняти рішення і потрібна консультація юриста:
Яка у вас реакція?
0Вподобати